2011-12-18

Vänder vinden!?

Ja där e banemig inte mycke drivkraft i bloggen just nu men det går väl upp och ner som allt annat, så det vänder väl snart.

Det har varit en ganska bra träningsvecka trots min lilla mongosvacka så jag är väl ganska nöjd ändå.
Dagens pass var det sista på denna rundan av kroppen och en ny runda påbörjas väl förmodligen imorgon.

Har även denna veckan hunnit med ett träningspass i Malmö på det mycket trevliga gymmet AA-Elit på Sofielund tillsammans med Mr Big Maruthi och lille Svaunapågen!

Resten av tiden denna veckan har gått till att försöka driva på motivationen men det har väl gått lite knackigt. Fann dock mig själv i en mycket inspirerande och motiverande video, speciellt i "talet" av Rocky!


"The world ain't all sunshine and rainbows. It's a very mean and nasty place... and I don´t care how tough you are, it will beat you to your knees and keep you there permanently, if you let it. You, me or nobody, is gonna hit as hard as life. But ain't about how hard you hit... It's about how hard you can get hit, and keep moving forward... how much you can take, and keep moving forward. That´s how winning is done. Now, if you know what you worth, go out and get what you worth. But you gotta be willing to take the hits. And not pointing fingers saying: You ain´t what you wanna be because of him or her or anybody. Cowards do that and that ain´t you! You´re better than that!"

En enligt mig fruktansvärt tung video med extremt motiverande ord, den får mig att gå in i min bubbla igen!

Det är i tuffa tider det är som viktigast att hålla i rutiner, för det är då dom lättast försvinner!

Som sagt, någon gång vänder vinden!

// Steen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar