2012-03-28

BEEEEEEEN!

Til the death in every set!!!

Ja det var just den meningen som ekade ständigt inuti mitt huvud under hela benpasset igår. Det var fullt järn från början till slut och när sista setet benspark hade avverkats så kändes det som att kroppen skulle ge upp och maten som hade intagits under dagen åkte upp och ned i halsen.

Man kan verkligen inte göra annat än att älska dom där rövjobbiga benpassen när svetten sprutar och benen viker sig av utmattning. Det är precis så benpassen måste se ut, sen om det är tunga eller lätta vikter spelar mindre roll då det är känslan som räknas. Det är också i ben jag har absolut lättast för att puscha mig själv och köra soppatorsk på energin! Gotta love it!!!

Passet kördes ihop med Stoffe och Big M!

Efter en lång och fin uppvärmining så fick jag för mig att vi skulle öppna med ett giantset för baksida med ett litet inslag av framsidan. Det blev 4 övningar i en cirkel, en vila på 25 sek med inrikning på 8 reps i varje övning. Alltså liggande lårcurl, benspark, sittande lårcurl och bakåtspark. Det kördes 4 rundor, alltså 16set irad med 25 sek vila mellan seten. Efter att detta var avklarat så mådde man som man förtjänade, svetten sprutade och pumpen var grov.

Vidare så kördes 5 tunga set knäböj med ett avslutande pyramidset 4 set i 1. Sen avslutade vi med återigen benspark uppbyggt precis likadant som knäböjen. Avverkat och klart så var golvet ens bästa vän och glad är jag att bilen stod nära till hands för annars hade jag förmodligen fått tillbringa natten på gågatan då jag troligtvis inte hade kommit längre.

Idag är det vilodag och en underbar sådan då både jag och kroppen känner oss förtjänta av detta.

ITS NOT WHAT WE SAY OUT LOUD THAT REALLY DETERMINES OUR LIVES. ITS WHAT WE WHISPER TO OURSELVES THAT HAS THE MOST POWER!

/ Steen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar