2012-03-22

MF Tillbaka!

Då var jag tillbaka igen!

Måste erkänna att jag har varit fruktansvärt dålig på att skriva den sista tiden, hela livet går ju som sagt i vågor, dock e jag väldigt glad över att träningen för det mesta på sitonde gått fruktansvärt bra.

Håller till nere på WC nu igen efter ett uppehåll på ett par månader därifrån, ja ni vet själva hur det är, man tröttnar lite på att gå i samma miljö hela tiden, varje dag, varje pass. Ett ombyte på några veckor eller någon månad kan betyda grymt mycke och en sjuk nytändning.

Eftersom jag nu bosatt mig nere på WC igen så är det fullt bombademang av kroppen tillsammans med min kära högernäve MR big Maruthi och träningen har verkligen flutit på med positiv anda.

Varje pass de senaste veckorna har varit som en gåva från ovan, fruktansvärd träff, monsterpump och otrolig glädje, bara ytterliggare en bekräftelse på att detta verkligen är mitt hem, sen får vi se när detta kan utveckla sig ytterliggare.

Jag har faktiskt i helgen hunnit med en för mig jäkligt ovanlig typ av träning, något som mina ljumskar inte är så glada för, HOCKEY! Vi var ett gäng på 22 st, villket betyder 10 utespelare + 1 målvakt i varje lag och lirade Ishockey i lördags på Kockums fritid inne i Malmö. Detta var första gången i mitt liv jag ställde mig på en is som hockeyspelare och säkert 10 år sedan jag stod på ett par skridskor överhuvudtaget. Må jag erkänna att det var något av det roligaste jag någonsin gjort och jag hoppas det blir fler gånger. Jag är väl ingen stjärna och min karriär inom hockeyn kommer aldrig att starta, men därimot är det roligt med en annan typ av träning ibland. Må gud veta hur många kilo vatten som rann av en där innanför alla skydd.



Nog om det förflutna!

Idag var det dags att piska axlarna och efter tisdagen fruktansvärda benpass så har det tankats in ofantliga mängder mat i huvet idag för att kroppen skulle fungera.

Detta gjordes med besked och ett fruktansvärt tryck. Jag vill väl inte direkt säga att jag älskar pump i axlarna då detta oftast övergår i smärta istället, men man får istället älska smärtan då man vet att smärtan gör underverk!

Passet var enligt följande:
Lös skivstångspress
Hantelpress
Hantelflyes
Omvänd pecdec (för baksidan)
Enhands maskinpress
Kabellyft åt sidan
Kabel, stånglyft rakt fram
Kabel, stånglyft rakt upp

Ett ruggit bra pass och som alla andra pass den senaste tiden så var både träffen och pumpen enorm medans varenda muskelfiber skrek på hjälp.

Nu tackar jag för mig och tänker stoppa en kesella i huvet innan det är dags för sängen!

Imorgon köttar vi rygg!


Seeeeeeee yah!

// Steen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar