2012-03-01

Smack!

Jag måste verkligen erkänna att efter Lördagens crossfit-urladdning så jag jag varit så in i helvetes sliten i hela kroppen men speciellt ländryggen. Jag intala mig efter passet att jag aldrig någonsin skulle ge mig på detta igen om jag inte var iaf under 90kg, men jag börjar helt seriöst redan känna suget efter att få plåga mig själv igen! Men det kan ju bli så att jag lägger Linda åt sidan ett tag och tar mig ann någon lite mer skonsam Crossfit! Den som lever får se.

Trots att jag har varit fruktansvärt sliten så har träningen rullat på ganska bra denna veckan!

Mån:
Ett riktigt stabilt Axelpass med mongoenergi toppades med några övningar biceps som tråkigt nog uteblev förra veckan pga crossfitsdöden!

Tis:
Ett morgonpass ala Ben dunkades in fint på gymmet. Hög intensitet och lite lättare vikter. Tror kroppen och speciellt ryggen uppskattade detta.

Ons:
En välförtjänt vilodag avverkades och maten flödade.

Sen var vi då framme vid dagens pass. Egentligen så var det bröst som stod på schemat men eftersom jag skulle galopera runt själv i gymmet så bytade jag plats på bröst och rygg. Att köra bröst själv är inget jag är något speciellt fan av då det oftast krävs någon som passar en om man ska nå total utmattning.

Så jag valde alltså att piska ryggen!

Tråkigt nog så vaknade jag med en jäkla ilska inom mig och fråga mig inte varför. Jag bara vaknade och var allmänt irriterad och arg utan någon direkt anledning och detta höll i enda tills dagens pass var avslutat, nu är jag på topp igen!

Förmodligen så hjälpte denna ilskan mig att smacka på med ett fruktansvärt bra ryggpass med en enorm träff i varje övning. Jag verkligen sprang runt på gymmet i min lilla bubbla likt en get i sin beteshage! Ryggpasset toppades sedan med ett par övningar mage och 2 övningar biceps för att få lite fin pump!

Nu ska jag dunka in min nattcassepudding i huvet innan sängen hägrar!

PEOPLE MAY DOUBT WHAT YOU SAY,

BUT THEY WILL BELIEVE WHAT YOU DO!!!!

// Steen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar