2012-03-05

MF MONSTER!

Ny vecka, nya pass och kurvan håller i!

Det var idag åter en ny vecka, och jag hade idag 2 muskelgrupper att välja på, nämligen Axlar och Ben!
Eftersom jag skulle köra själv så valde jag just det jag var mest sugen på, BEEEEEEEEEEN!

Va ganska klubbad och osugen på att träna när jag va påväg till gymmet, har nämligen mått illa hela dagen och vet inte riktigt varför. Men jag tog mig dit och satte mig i omklädningsrummet i lugn och ro samtidigt som jag svepte min PWO! Efter en stund så gick där ett fett rus genom hela kroppen och jag blev otroligt taggad på att köra ett både tungt och högintensivt benpass!


Jag öppnade med knäböj efter att ha värmt upp i bensparken på lätta vikter i ca 10 min.

12x110
10x120
8x130
6x150
4x170
12x90

Det kändes riktigt bra i benen idag bortsett från lite smärta i höger knä. Jag kommer allt närmre en ökning till 180 på 4an!

Jag fortsatte sedan med en jävla massa tunga set i bensparken. Jag höll inte riktigt räkningen men jag kan tippa på att det blev 12 set varav minst hälften var riktigt brutalt tunga!

Vidare så körde jag ett riktigt intensivt superset med liggande lårcurl och utfall med hantlar, 3 set på varje.

Sedan avslutade jag med 3 giantset enligt följande:
Benspark
Sittande lårcurl
Benspark
Liggande lårcurl

Efter detta så var det verkligen ett helt projekt att ta mig ut till bilen och hem. Benen krampade och knävecken vek sig i nästan varje steg jag tog, men man kan inte göra annat än att älska denna känslan!

Nu har jag tryckt in 400g torsk med potatis i huvudet och ska slappa ett tag innan det är dags för Caseinpuddingen och sängen!

ALL THINGS ARE DIFFICULT BEFORE THEY ARE EASY!
// Steen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar