2012-03-04

Helgen!

Det har verkligen varit en riktigt bra helg fylld av både mat, träning och mys!

Jag släpade mig upp i ganska shysst tid igår lördag och tryckte in frukosten i huvudet. Kunde ju inte missa träningen som dagen i ära skulle innehålla Triceps/Vader oooooooooooch såklart var det åter igen dags att avverka en crossfit-tjej!

Rolig som jag är så fick jag då för mig att jag ju kunde värma upp med crossfit. Jag satt och kollade igenom alla olika Crossfits jag hade på mobilen och efter en stund så slog det mig att det var ett bra tag sedan jag körde Fran. Just Fran var den första jag testade när jag i somras körde Crossfit för första gången. Under sommar och tidig höst så körde jag just Fran minst 1 gång i veckan och då pressades tiderna varje gång. Tillslut var jag nere på 4:50 villket jag var ganska nöjd med, men tyvärr så avvek Fran sen från mitt schema och jag har nu haft ett långt uppehåll. Viktigt att tillägga är även att när jag satte min 4:50 tid så var jag relativt nerdietad och ca 10kg lättare än nu när man är rund och go!

Jag gav mig som sagt på Fran och som väntat var det var riktigt jääääääävla jobbigt. Vad jag dock märke av var att jag har blivit starkare i benen då mina Thrusters gick ovanligt lätt men detta fick man igen många gånger om när man gav sig på Chinsen (Pull-Ups), 10kg gör en sjuk skillnad. Nåväl, jag gjorde vad jag skulle men det är knapp så jag vågar avslöja tiden som blev skamligt dålig, hela 8:50 och jag skäms. Bättre lycka nästa gång, tack tack!

Efter att Fran var avklarad så fick jag pusta ut ett tag och låta pulsen gå ner innan jag gav mig på Triceps/Vader.

Ett väldigt bra pass fyllt av härlig variation och intensitet, i like!

Direkt efter passet så styrde jag min röda Ferarri hemåt och 400g tosk med ris slank ner i magen inna jag gav mig ut på en sjukt härlig strandpromenad med mor och Tequila i det underbara vädret!
Gislövs hamn
Lördagskvällen som för ovanlighetens skull var en ledig kväll spenderades tillsammans med Björnbroder BIG T-R och en matogrie samtidigt som vi glodde på Arnold Classics, SMEKBART!
Oxfile, hemmagjord potatismos och bea-sås!
Caseinpudding med färska bär!

Sen var vi då framme vid nutid och Söndag som var tänkt som vilodag.

Men efterssom jag inte har något annat liv än träningen så bar det av mot gymmet även idag för ett "vilopass".

Med tanke på att det som sagt var vilodag så fick det "endast" bli Crossfit. Efter ett jäkla velande så kom jag fram till att idag var det Nicoles dag och hon skulle få piska mig!

Ett ganska intressant upplägg iform av 400m löpintervaller och Chins MAX REP (Pull-Ups) under 20min tid, relativt skonsamt en vilodag!

Eftersom jag har sämst kondition och inte direkt är någon Kenyan när det gäller löpning så var det väl just löpintervallerna som tog hårdast på mig. Men jag må erkänna att det var jävligt skönt att springa för ovanlighetens skull trots att det gjorde ont lite här och var.

Det hela resulterade i 6 varv och 63 Chins med en marginal på 1 sek! Jag är nöjd!

Ha en trevlig kväll folks, nu ska jag trycka Caseinpudding i huvet!

CHAMPIONS ARE TOO BUSY GETTING BETTER TO HAVE TIME FOR EXCUSES!

// Steen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar