2012-02-25

Döden.........

....... kan väl beskriva dagens pass ganska bra.

Planeringen för dagens pass svek lite efter en total urladdning med Crossfit (Linda).

Egentligen så var det idag meningen att det skulle discopumpas Biceps/mage då det bara var detta jag hade kvar att träna denna veckan. För att krydda det lite extra så skulle jag, tapper som jag är ge Crossfit Linda ett helhjärtat försök.

Innan gymmet så satt jag precis här, glodde på lite videos på tuben för att studera tekniken ordentligt och vad det var som skulle göras. Hittade då en ganska bra video där en snubbe utför just Linda på ca 14 min, min enda tanke var då "vafan e detta, det gör jag oxå på 14 min". Just dom orden fick jag äta upp många gånger om.

Eftersom jag hade bestämt mig för att göra ett helhjärtat försök så fick jag för mig att jag skulle inleda dagens pass med Crossfit och sedan leka av mig bland vikterna och pumpa slut mig med Biceps/mage!

Så väl inne på gymmet började jag förbreda mig för att erövra Linda men kom snabbt på att jag benemig är ganska tung. I Linda så är vikterna i alla övningar baserade på sin egen kroppsvikt och eftersom man inte är någon flugviktare så blev det ganska tunga vikter som skulle lyftas.

Det är uppbygt enligt följande:

Marklyft: 1,5 x kroppsvikt = 150kg
Bänkpress: 1 x kroppsvikt = 100kg
Power Clean: 0,75 x kroppsvikt = 75kg (en typ av frivändning)

Detta skall man sedan utföra i en cirkel direkt efter varandra på snabbast möjliga tid.

10 reps, 9 reps, 8 reps, 7 reps, 6 reps, 5 reps, 4 reps, 3 reps, 2 reps, 1 rep!
Såhär såg det ut för mig!
Här har ni en bra video på utförande!

Jag kan ärligt säga att detta var något av det jobbigaste jag gjort i hela mitt liv och jag var oerhört nära på att ge upp redan på runda 2 då 9 reps av alla 3 övningarna skulle avverkas. Flera gånger under mina 38:20 min var jag äckligt nära att både spy upp hela magsäcken, dö av utmattning och bara ge upp! MEN stolt gymråtta som jag är så gav jag aldrig upp utan jag tog mig igenom hela passet om än på en säkerligen katastrofal tid. Men å andra sidan så vad spelar tiden för roll förutom att jag har något att jaga nästa gång jag ska ge mig på detta !?

Alltså 38 min 20 sek tog detta mig att genomföra!

Jag är otroligt stolt över mig själv såhär efter passet och jag har iaf lärt mig att jag inte ska underskatta crossfit!

Någon Biceps/mage träning såg jag då aldrig röken av utan jag satte mig ner i 20 min och bara lät pulsen sjunka innan jag begav mig hemåt för att fylla på med ett svinigt mål med mat, det var jag benemig värd!

Målet är väl att iaf köra ett crossfitpass i veckan nu i början för variationens skull och sedan för jag se om det är värt att utöka till 2 dagar i veckan.

When they quit.... I KEEP GOING!

 // Steen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar