2012-02-12

RAPE!

Sedans förra uppdateringen så har det tränats friskt!

Som sagt så var det ett superpass ala Rygg i torsdags, följt av ben(extrapass) i fredags och axlar/triceps igår. Så enligt schemat så var det idag åter dags att krossa benen.

Nu såhär efteråt när man sitter här hemma och nyss intagit sin Torskcarbonada känner jag mig som en våldtagen get. Kan inte riktigt förstå vad det e som gör att benkurvan pekar spikrakt uppåt. Det var otroligt längesedan jag gjorde ett dåligt benpass och vikterna bara ökar.

Benpasset idag gjordes tillsammans med Svaunapågen och BigStoff!

Knäböj (djupa) 6 set!
12x100
10x110
8x130
6x150
4x170 (1 helt själv, 3 med pass)
12x80

Sen avslutades detta med ett "giantset" roterande på 3 övningar med 35sek vila mellan varje set!

Benspark x4
Utfall i smith x4
Liggande lårcurl x4

Den avslutningen dödar kroppen totalt.

35-40 sek vila mellan varje set kan låta mycket när man hör det men jag kan berätta att det är otroligt intensivt. När man går in på runda 3-4 så hinner man knappt förflytta sig mellan övningarna innan det är dags att köra igång igen, alltså en riktigt killer!

Nu ska jag njuta resten av denna underbara söndagskväll och imorgon ska det njutas ännu mer, då är det nämligen vila och jag känner mig riktigt värd vilan!

Gotta love life!

It aint over until you give up!

// Steen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar