2012-02-22

SUCCESS!

Ja vad säger man......

Idag vet jag inte riktigt hur jag ska finna rätt ord för att beskriva dagens benpass men jag ska göra ett tappert försök.

Satte mig i bilen hem från jobb, dunka in 2 skopor jack3d, 1 Celcius och tryckte in hörlurarna i öronen.

Under ca 25min bilfärd så kände jag hur kroppen började aktivera sig själv och med Eminem dunkandes i öronen så kunde det bara sluta på ett sätt, SUCCESS!

Success är väl ett ganska bra ord för att beskriva kurvan på benpassen och så även dagens pass som slutade på ett bättre sätt än jag hade kunnat föreställa mig.

Började såklart med den såkallade 12an i knäböj som på ca 2 månaders tid har gjort underverk för mig, något som alla borde testa.

12x110
10x120
8x140
6x160
4x170
12x100

Noterbart under just dagens pass var att ALLA repetitioner gjordes själv och även att detta handlar om djupa böj, dvs mer än 90 grader i princip så långt ner jag kan komma.

Aldrig någonsin har jag varit såhär högt i vikterna under min träningskarriär, 12an for lajf!

Passet fortsatte sedan med 2 olika övningar(fötternas vinkel) i benpressen och avslutades sedan med benspark, sittande lårcurl och liggande lårcurl. Hur jag sedan tog mig ner för trappan, ut till bilen och hem är ännu ett mysterium då jag avverkade ungefär 1 steg i minuten för att inte trilla ihop och bli liggandes i fosterställning.

Är som ni säkert förstår OTROLIGT nöjd med dagens pass och jag kan bara hålla tummar och tår att formkurvan fortsätter att peka åt rätt håll.

Nu återstår det bara att klara sig levande ur de kommande 3-4 dagarnas monsterträningsverk!

Bjuder på två formbilder, rund och go ;)!


Tyvärr så filmades det inte något under dagens pass villket är lite tråkigt då det som sagt sattes ett fint PB i knäböjen på 170x4.

Vad jag dock kan bjuda på är en film från lördagens pass i Stockholm där jag satte en fin 4a på 160 i knäböj, dock är det som sagt utsuddat nu. Dagens 4a på 170 var precis lika fint utförd.


Success is my only motherfucking option, failure is not!

// Steen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar