2012-04-19

One Small Step!

Tack vare att jag har gett det ett nytt försök att sluta snusa så har jag haft enorma sömnsvårigheter senaste veckan. Extremt jobbigt och negativt för kroppen som behöver återhämtning. Så jag bestämde mig igår att åter ge mig på ZMA som jag tidigare brukat en del för sömnens skull. ÄNTLIGEN får jag väl då säga att jag fick en bra natts sömn och vaknade bara 1 gång under mina 7,5 timmar i sängen! ZMA är verkligen att rekomendera för er som sover dåligt, dock bör man vara beredd på att dom skapar röriga och riktiga mardrömmar.

Fick även igår en fråga om hur länge jag brukar träna eftersom jag sagt att vi jagar tiden och håller ett helk ok tempo just nu.

Detta beror såklart mycke på villken muskelgrupp man kör, då större muskler oftast behöver längre tid än mindre muskler då där går åt mer syre.

Men som det ser ut nu så bygger det nuvarande schemat på relativt tunga men ändå koncentrerade set, 12 tunga set per muskel, med utrymme för 4 lättare set om så önskas.

Imed att vi nästan alltid är 2st som tränar ihop, just för motivationen och vikternas skull så är måltiden på passen allt mellan 60-80 min.


Jag hittade denna videon igår på tuben och satt som fastklistrad i trans! Under bara en minuts tid hinner dom få ut ett så extremt starkt budskap att tom jag blev helt till mig, DEN MÅSTE SES!

När ni har sett videon så tar er en funderare.

Är det såhär jag vill se ut ?
Är det såhär jag vill leva ?
Är detta den kosten jag mår bäst av ?
Är detta verkligen min livsstil ?

VAD SKA JAG GÖRA MED MITT LIV !?

Tro mig, det är aldrig för sent för en förändring! Men vad som är extremt viktigt att tänka på är att det är ingen annan än du själv som kan ta det steget, SÅ VAFAN VÄNTAR DU PÅ!?

Ett steg i taget, stort eller litet, bara du rör dig framåt!

I didnt say it would be easy, i just said it should be worth it!

Ikväll är det Rygg/Axlar som gäller, feeeeeeeeeeeeel the flow!!

/ Steen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar