2012-01-22

Grym Söndag!

Söndagspasset som skulle bli så lugnt och städat slutade i total utmattning gånger 10! Det e något fruktansvärt hur Crossfit kan suga ut varenda liten energidepå ur kroppen och det känns som man andas genom världens minsta sugrör.

Påväg till gymmet så fick jag en lysande ide, eller ja jag trodde att den var lysande. Tanken idag var ju att råsänka mr David och få honom att inse att Crossfit inte alls är för fjollor.

Så då fick jag för mig att ett "helkropps" crossfitpass passade rätt bra in denna ganska pigga Söndag!

Träningen bestod då först av Fran som är:
21x Knäböj med Axelpress 40kg
21x Chins
15x Knäböj med Axelpress 40kg
15x Chins
9x Knäböj med Axelpress 40kg
9x Chins

På tid, utan stopp!

Detta må låta som en fjollövning och inte alls speciellt tungt på pappret, men då kan jag berätta att det är något så in i helvetes jobbigt och man är totalt slut redan efter första rundan. Fråga mr T-R, han gav upp efter detta ;D!

För att sedan komplettera så kom jag på en egen "Crossfit" övning som då inte har något namn men bestod av:

21x Sned bänkpress
21x Dipsmaskin
21x Biceps, hantelcurl
15x Sned bänkpress
15x Dipsmaskin
15x Biceps, hantelcurl
9x Sned bänkpress
9x Dipsmaskin
9x Biceps, hantelcurl

Även detta på tid utan stopp!

Efter detta så var jag helt mongolidtrött och önskade mig mest av allt en bår att bli utburen på, men shi fick jag.

Istället för att jag fick en bår så bestämde vi oss att en grillkväll inte hade suttit i fel ben, och så blev det! Aldrig någonsin kan man säga nej till lite grillning och mat, vädret stoppar en aldrig!
YEAHHHHH!
Imorgon väntar jobb och sedan Axlar/Triceps!

Take care!

DREAM BIG AND DARE TO FAIL!

// Steen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar