2012-01-26

MF Bröst/Biceps!

Detta var en dag fylld av mycket glädje, både i mat och träningsväg!

Hade fyllt på ordentligt under dagen med både mat och motivation och även gårdagens vilodag tycktes ta ut sin rätt idag!

När jag satt och smuttade på min pwo/eaa drink i bilen påväg hem från jobb mot gymmet så fylldes jag av en enorm energi, kände mig nästan som superman i egen hög person, en lite läskig känsla ändå.
Tack vara denna känslan så väntade jag mig ett riktigt bra pass med ett jäkla bra tryck i kroppen och det gjorde inte saken sämre när jag insåg att det idag var mina "bästa" muskler, dvs Bröst/Biceps.

Väl inne på gymmet med BiggeSvaun och Mr big T-R så beslöt vi oss för att börja med bröst och en stegversion som verkade väldigt intressant och dessutom ganska skonsamt för kroppen.

Bröst:
Bänkpress
100x12
110x10
115x8
120x6
130x4 (+2 extra)
90x12

Sned hantelpress (total hantelvikt med stång)
35x12
37,5x10
40x8
45x6 (+4 extra)
47,5x4 (+2 extra)
30x12 (+3 extra)

Cablecross
5 set!

Biceps:

Superset 1
Maskincurl x4
Stångcurl, kabel x4

Superset 2
Stående hantelcurl x4
Knästående skivstångscurl x4

Det var ett mycke intressant och trevligt sätt att köra på och hela bröstpasset resulterade i en enda stor tävling som i sin tur resulterade i att vi pressade varandra riktigt bra. Känns nu efteråt helt underb.... ehh jag vet inte riktigt hur jag ska kunna beskriva den känslan som infinner sig efter ett extremt bra och roligt träningspass, ni som varit där vet hur magisk denna känslan är!

Så jag vill härmed tacka min högra och vänstra näve BiggeSvaun och Big T-R för ett ruggit bra pass, fler sånna, kärlek bröder!

Bjuder på en lite suddig bild på hur formen ser ut på ett ungefär nu under growseason! Grym pump i biceps!


En grym dag!
Ett grymt pass!
En grym känsla!

IF YOU CANT SACRIFICE FOR YOUR DREAM, THEN ITS NOT YOUR DREAM!

// Steen

3 kommentarer: