2012-01-30

LEGS!

Ännu en dag går mot sitt slut och ännu ett grymt träningspass är avklarat!

Det e jäkligt kul villka förändringar som sker med tiden både när det gäller utveckling på kroppen och psyket. I början av ens karriär så var ju inte benen involverade så mycket som dom är nu utan då körde man med den så kända bortfarklaringen "ööö jag spelar fotboll så jag får min benträning där" eller "jag kör mycket kondition så jag behöver inte träna ben". Men man insåg efter ett tag att detta inte var hållbart, överkroppen utvecklades som den borde och benen stod heltstilla, man såg helt enkelt ut som en pinnfågel och fick gömma sig i vassen på stranden. Idag måste jag säga att ben är såklart det absolut jobbigaste och tyngsta att träna men också det roligaste. Varje pass ger enormt mycket och man är totalt söndermald i kroppen nästan en hel vecka efter varje benpass, träningsverken försvinner lagom tills det är dags igen.

Idag var det åter igen ett ruskig bra benpass och jag är otroligt nöjd med prestationen, vikterna och energin! Det må nog vara i just ben som jag håller den mest stabila formkurvan nu.

Tackar för dagens pass och ser redan fram emot nästa benpass men däremellan ska jag först kämpa mot flera dagars träningsverk och smärta i benen, LOVE IT!

Bara för det var ben idag så bjuder jag på den fetaste sidechesten evah!!
Take Care!

// Steen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar