2012-05-30

BRUTALT!!!

Ja jag vet inte riktigt hur jag ska börja..

Just nu känner jag mig så fruktansvärt utmattad i kroppen efter dagens riktigt sjuka pass..

Kan nog utan att överdriva säga att detta passet platsar i top5 av dom bästa träningspassen i karriären!

Tack vare min nyfunna inspirationskälla i CF så lyckades jag idag knopa ihop en kombo av ett tungt ryggpass med ett stänk av CF!

Det följde enligt:
120kg Marklyft 10-9-8-7-6-5-4-3-2-1 (Utan remmar och bälte)

Man börjar alltså med en 10a på 120kg och DIREKT när jag hade gjort den var det Stoffes tur med en 10a och sen jag med en 9a OSV.. Man minskar alltså med 1 repetition för varje runda, vikten är dock densamma.

Tid: Fail (9:28)

Detta var alltså en renodlad "par-WOD" som jag och mister Stoffmiestro körde som förstaövning. Tyvärr blev det dock fail då Stoffe kroknade på 2a rundan men han gjorde så många han kunde varje runda. Jag fullföljde och det är jag nöjd med!

Efter denna uppvärmnings-WOD så fortsatte passet med:

Breda latsdrag x4
Smala latsdrag x3
Hantelrodd x3
Framåtlutade hanteldrag till bröst x3
Maskindrag x3

Sedan avslutades passet med en likadan CF-WOD som vi startade passet med och nu blev den korrekt genomförd.

Marklyft 10-9-8-7-6-5-4-3-2-1 (Utan remmar)  Tid: 6:29
Jag 110kg
Stoffe 80kg

För att samanfatta detta äckligt jobbiga passet så kan jag väl bara säga att jag förmodligen tappade 10liter vätska, saaaaayyy what!

Några formbilder på det va !?




Efter passet så var det jävlar i det kris i min kropp, reservtanken var påslagen och den röda lampan lös, MAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAT!

Matkonsumtionen efter passet säger väl en del om själva passets brutala energiutsugning:

100g ris
400g nötkött
250g kvarg
80g vassle
30g vitargo
4 riskakor

Det sjuka är att jag fortfarende är hungrig och tanken är långt ifrån full!

Nu ska jag tanka på kroppen med ännu mer energi samtidigt som jag ser Sverige smeka Island i fotboll!

Ha det fint fukkers!

CHAMPIONS ARE TOO BUSY GETTING BETTER TO HAVE TIME FOR EXCUSES!

// Steen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar