2012-05-01

LEGS!!!

Som alla vet så var det Valborg igår och första Maj idag. Detta firade jag med att imorse kl 0600 sätta mig på cykeln på gymmet och studera sammanlagt ett tiotal personer som gick eller nästintill kröp förbi gymmet och såg mer slitna ut än en 90årig rullatortant i sina värsta år. Måste säga att det va en jäkligt underhållande tur och det är väl kul att morgoncardion någon gång kan vara roande.

Sen väntade en stabil frukost i lugn o ro innan det var dags att ge sig av mot jobb.

Efter jobb så begav jag mig rakt mot gymmet, lite lagom taggad inför dagens benpass. Väl inne på gymmet med mr big M så konstaterade vi båda att knäna inte hade sin bästa dag och det smärtade lite otäckt i varje knäböj. Sååååååå vi beslöt oss för att köra den såkallade 12an i knäböj villket såg ut enligt följade för mig idag :

12x100
10x120
8x130
6x140
4x150
12x110

150kg!


Jag må säga att jag är riktigt nöjd och det användes varken knäskydd eller lindor och exakt alla repetitioner var maximalt djupa och strikta(ass to the grass) även helt utan pass.


Framsida
Knäböj x6 (12an)
Benspark x7
Benpress x4

Baksida
Sittande lårcurl x4
Liggande lårcurl x4
Bakåtspark x4

Vader
Sittande vadpress x4
Vadpress med kroppsvikt x4
Vadpress i hacklift x4

Ett fruuuuuuuuuuuuuktansvärt bra pass och såhär några timmar efter avslutat pass så maler det fortfarende rejält i benen och jag känner mig helt död innombords!

Imorgon är det vila från styrkan som gäller och om det blir något cardiopass det får morgonpiggheten avgöra!

ONE LIFE, ONE CHANCE!

Ha en fortsatt trevlig kväll folks!

// Steen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar