2012-05-14

Måååååååndag!

Ja då var det måndag och ny vecka igen! Gårdagen, alltså Söndag spenderades i MF vilans tecken och det var både behövligt och jävligt skönt.

Idag var det dock ny vecka och nya tag villket inleddes på bästa sätt med ett underbart cardiopass i morse innan jobb, gotta love it!

Efter jobb så begav jag mig mot gymmet trots att jag var relativt sliten och tankarna på ännu en vilodag var ständigt återkommande. Men jag valde att ge mig in på gymmet ändå och tänkte att jag kunde iaf göra ett litet discopass då jag ändå ska vila imorgon för att komma i fas med grabbarna.

Jag valde att köra lite biceps då dom fått ovanligt lite pisk och omtanke senaste tiden.

Sittande hantelcurl x4
Sittande maskincurl x4
Stående stångcurl x4

Må jag säga att jag körde riktigt intensivt och lite lättare än vanligt villket bidrog till en enorm pump.

När jag var klar med biceps så väntade ett snabbt Crossfitpass för att runda av denna vackra måndag.

1000m rodd
50 thrusters 45lbs
30 pushups

Mitt mål var såklart att förbättra min tid från helgen då jag låg på :

Fredag: 8:10
Lördag: 7:40

Med tanke på den fruktansvärda träningsvärken jag har i benen och röven så fick jag kämpa som ett svin för att precis förbättra min tid. Efter omständigheterna så är jag faktiskt riktigt nöjd med att ha cuttat ännu några sekunder.

Måndag: 7:31

Efter detta var jag såklart helt slut, låg på golvet inne i gymmet i 5 min innan jag ens orkade resa mig upp. Sen var det dags att bege sig av hemåt.

Eftersom det hade varit en så bra dag så valde jag att avsluta den på allra bästa sätt med:


400g potatis
400g nötkött
Min underbart goda hemmagjorda tzatziki

Och jag kan lova att det var precis lika gott som det ser ut att vara.

Nu tackar jag för mig och ska trycka nattkesellan i huvet innan det är dags för sängen!

NO MATTER HOW BAD THINGS GET, JUST KEEP GOING!

YOU ONLY FAIL WHEN YOU GIVE UP!

// Steen

1 kommentar: