2012-05-18

Vilodag ?

Jaaaaaaaa men vi sa väl vilodag ? Eller va ? Jag hörde nog inte riktigt!!! JAHAAAA aktiv vila!!

Ibland är jag både dum och rastlös, ungefär som idag och då menar jag veeeeeeerkligen rastlös.

Eftersom det idag var vilodag så var det tänkt att jag i morse skulle köra litta cardio för att slippa dö av tristess och rastlöshet efter jobbet som väntade under dagen.

Första larmet döda jag duktigt då jag fick för mig att det nog var bättre att jag sov 1 timme extra eftersom jag endå inte är på diet. Jag somnade fort igen. 15 min senare ringer nästa och det sista larmet, helt plötsligt vaknar jag med en helt annan inställning och fullkomligt flyger ur sängen. Väl uppe så slänger jag på mig kläder, försöker öppna ögonen och sväljer en hel celcius. Tack vare mitt sena uppvaknande så fick cykeln på gymmet vara utan mig idag och jag valde istället 40min crosstrainer.

Detta trodde jag var min räddning men tänk så fel jag hade.

Väl hemma efter jobb, vetandes att det är ganska lång tid kvar innan nästa jobbpass börjar så börjar jag utveckla en otrolig rastlöshet som jag annars sällan får på vilodagar då jag brukar njuta av att vila.

Det gick så långt att jag mot min egen vilja bestämde mig för att ändå kila ner på gymmet och köra något snabbt för att bli av med abstinensen.

Jag rotade runt i ca 1 timme på internet och fick tillslut ihop en helt egenkomponerad CrossFit!
Den innehöll någon övning som jag aldrig tidigare hade kört villket innebar att jag fick ha lite videoganskning innan jag begav mig mot gymmet.

Såhär såg den ut:

På tid
500m rodd
20 Deadlift 100kg
20 Frog thrust + pushup
50 aid squats
20 Frog thrust + pushup
20 Deadlift 100kg
500m rodd

Tid: 13:15

HELVETE VAD JOBBIGT!

Jag måste säga att jag är nöjd med min prestation och det blir alltid lite hackigt när det är nya övningar man aldrig kört innan. Kan ju också tilläggas att jag har kondition som en kedjerökande snigel.

Helt enkelt en underbar vilodag i träningens tecken!

Imorgon väntar bröst/baksida axlar!

Ha en bra fredag folks!

THE FUTURE BELONGS TO THOSE WHO BELIEVE IN THE BEAUTY OF THEIR DREAMS!

// Steen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar