2012-05-07

Day of HELL!

Villken jäkla pissdag det har varit!!!

Jag vet om att jag brukar diktera mycke om positivt tänkande och styrkan i huvudet men denna dagen kunde verkligen inte bli mer än piss!

Jag vakna i morse med en grym smärta på insidan av höger lår, och smärtan har bara blivit värre under dagen. Vad jag kan minnas så gick benpasset igår ruggit bra och jag kände inte av några som helst skador.

Någon bristning lär det inte vara, det hade jag nog känt under passet.
Kan det vara en sträckning ? Kan en sträckning komma såhär ca ett dygn efter utan att man har känt av det under träningen ?
Någon inflammation vill jag inte ens tänka på.
Det känns lite som en rå lårkaka då jag har ont när jag går, knappt kan stödja på benen och är riktigt öm när jag petar på det.
Någon som vet eller varit med om liknande ?

Nåja, jag kämpade mig igenom jobbdagen med en malande smärta och linnementet användes friskt!

Så då till dagens träning!

Jag har sagt det 1000000 ggr och jag kommer säga det minst lika många gånger till, JAG MÅSTE VILA DAGEN EFTER ETT TUFFT BENPASS!!!!

Vad tränade jag igår, jo ben! Vad borde jag då gjort idag ?? VILAT såklart!

Vad gjorde jag ?

Jo jag fick för mig att träna idag efterssom jag kör 2 dagar vila 1, alltså 2-1. Jag vilade ju i lördags och tänkte då träna Söndag och Måndag.

Längre än så tänkte jag inte förens jag var igång med dagens rygg/axlar pass och det gick käpp rätt åt helvete och energinivån var under botten!

Men jag gjorde vad jag skulle på gymmet, mer än så kan jag inte göra. Alla pass kan ju tyvärr inte va toppen utan ibland råkar man slå i botten med.

Men jag har ännu en gång lärt mig en läxa så nu får vi se hur länge det håller i denna gången.

Imorgon blir det iaf vila och glad är jag för det.

Nu ska jag kioska in 500g kesella i huvet och sen är det dags för en date med john blund!

Ha det fint folks!

// Steen

1 kommentar:

  1. Steen - I know the feeling, man är så upp pumpad med bra vibes att man vill lite till... Tyvärr kommer det som ett brev på posten, att det slår tillbaka - därför det bättre att försöka ta det bestämt men lagom och tänka långsiktigt!! Keep it up!!
    Fridenz // Timo - Finnen

    SvaraRadera