2011-11-07

Dagen efter!

Att behöva rulla av sängen dagen efter ett tufft benpass är inget ovanligt, meeeeen hur ofta händer det efter att man tränat bröst/biceps!? Jag skulle vela säga att det har inte hänt många gånger, men imorse hände det och med besked.

Jag har nog aldrig tidigare i min träningskarriär vad jag kan minnas känt en såhär träff i muskelfiberna dagen efter och ett sånt fruktansvärt näringsbehov som idag. Varenda litet fiber och cell i brösten skriker efter mat redan 20 min efter intaget mål, inte bara en gång utan hela dagen. Jag har idag verkligen agerat som en kvarn där allting bara försvinner rakt ut på ett par minuter. Kan detta vara musklernas signal att det var ett grymt pass igår och en oerhörd chock för kroppen, jag tror det iaf.

Att räkna ut från detta är att förmodligen var Milos så berömda träningsset jäkligt effektivt trots allt och jag ser verkligen fram emot att köra detta i en månads tid och sedan utvärdera min fysiska utveckling från muskeltillväxt, muskelkondition och form.

Här är ett stadigt exempel på hur en träning kan se ut. Det är inte vikten som räknas utan muskelkontakten!

Nu går denna vilodagen mot sitt slut och imorgon tar vi nya tag!

Peace!

// Steen

2 kommentarer:

  1. Du gillar pepp-videos har jag fattat.

    En tränare i USA som peppar sitt fotbollslag innan match! ( Amerikansk fotboll )

    Bra sätt att tänka på som pepp!

    http://www.youtube.com/watch?v=yX39J_YyKbs&feature=player_embedded#!

    SvaraRadera
  2. Hehe ja den har man sett ett par hundra ggr ;)

    SvaraRadera