2011-11-21

MF DÖD!

Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva dagens benpass, men fy i satan vad det kördes tungt och träffen var som sänd från en annan planet. Det malde, det värkte, musklerna skrek och det var en omänsklig pump. Kan inte säga annat än att jag verkligen älskar att köra ben och pressa mig själv tills spyan sitter långt uppe i halsen och ibland tom tittar upp en sväng.


Vi började passet med riktigt tunga knäböj i set ihop med benspark. Jag skojar verkligen inte om jag säger att när vi var klara med 4 set på var övning och sedan gick in på tung benpress ihop med lårcurl så var inte kollapsen långt borta. Helst av allt ville jag sätta mig i ett hörn på gymmet, gnälla som en liten flicka, bara tycka synd om mig själv och försvinna bort till en värld med mjuka sängar och stora matlådor. Men jag insåg snabbt att den drömmen inte skulle träda i kraft så jag tog tag i mig själv, öste på mer vikter och körde resterande set med full kraft och en enorm vilja, där snackar vi 'power of mind!'.

Ben - WorldClass - med big M!

Ben (24set)

Superset 1
Knäböj x4
Benspark x4

Superset 2
Benpress x4
Liggande lårcurl x4

Superset 3
Sittande lårcurl x4
Liggande lårcurl x4

Enormt nöjd med passet idag och även passet från igår känns idag. Älskar verkligen detta och kan inte tänka mig ett liv utan gymmet vid min sida. Sålänge man håller sig på banan i både vått och torrt så ska nog även jag nå den framgång jag alltid har velat och jag kommer kämpa något otroligt för att mina drömmar ska slå in, vad som än händer!

I alla tunga lägen måste man verkligen inbilla sig att man är stark, man måste förstå att man kan ge mer än vad man själv tror. Det finns inte många människor som verkligen ger 100% på gymmet, dom flesta lägger sig på 50-80% utan att själva riktigt veta om detta. För att få ut dom där sista 20% av kroppen så måste man verkligen ha en enorm vilja, ta sig in i sin egen hjärna och påtala sig själv att jag kan göra detta, jag vill göra detta, jag SKA göra detta. Utan den psykiska kraften så kommer man inte komma så långt som man själv vill, för stannar man när det är riktigt jobbigt så missar man så jäkla mycke utav träningen, man MÅSTE helt enkelt ta sig över smärtgränsen för att få optimala resultat!

POWER OF MIND!

Något att fundera över;
"One major thing that stands in between you and the fulfillment of your dream is the willingness to start, the courage to move ahead and the faith to finish."

Må väl!

/ Steen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar