2011-11-14

Frukost!

Frukost i all ära men idag så kändes det lite extra jobbigt att få i sig den. Så under tiden min gröt stod i micron så fick jag en lite smårolig snilleblixt som jag trodde skulle underlätta förtäringen.

Kan först berätta att min gröt består av:
9 äggvitor
1 helt ägg
2dl havregryn
Lite vatten
Lite sötningsströ (sötningsmedel)

Detta blandas ihop och körs i micron ca 4 min på full effekt!

Nåja, åter till min ljuvliga ide. Jodå sååå atteee, när gröten var klar så pillade jag fram min mixer. Fick för mig att om jag körde ner gröten i mixern med lite mjölk så skulle det bara vara att halsa skiten och slippa sitta och tugga i 15 min.

Sagt och gjort så kördes mixern igång och allt blev en enda röra, vad det liknade kan vi ta en annan gång. Men jag måste faktiskt säga att det smakade förvånansvärt bra, som välling ungefär fast lite tjockare. 2 min senare så låg både gröten och morgonproteinaren i magen och jag kunde lägga frukosten bakom mig.

Whenever you think you can, or you think you cant, you are right!

Denna dagen bjuder på ett morgon/förmiddagspass men mer om det senare.

// Steen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar