2011-09-23

Fredagsplågan!

Jag har en ledig dag från jobbet och fick för mig att fira långhelgen (fre, lör, sön) med ett avskyvärt morgonpass!

Jag bokstavligen talat rullade av sängen 0615, jag kunde inte ens ställa mig på knä pga träningsverken i benen. Men schi får den som ger sig, man hoppas ju alltid att det blir bättre under dagen då det är alltid värst på morgonen när man legat stilla hela natten. När jag väl hade stånkat mig upp och ut i köket så väntade den vanliga med ack så goda frukosten:

0630
2dl havregryn
1 näve russin
1 näve valnötter
50g proteinpulver

Jag gick sedan och la mig i sängen igen, knockades av john blund och vaknade av att klockan ringde lite i 8. Detta för att kroppen skulle hinna ta upp lite av näringen och för att jag måste inta min kära pwo på tom mage, annars uteblir effekten.

0830
Pwo (Mayhem)

Med pwo'n inkioskad i huvet så begav jag mig ner mot gymmet.

0910-1015 (World Class)

Axlar (24set)
Stående press framför huvudet i schmit x4
Sittande press bakom huvudet i schmit x4
Sittande axelpress, maskin x4
Stående hantelflyes x4
Liggande kabeldrag över huvudet med stång x4
Stående enhands kabeldrag åt sidan x4

Triceps (15set)
Tricepspress med skivstång x4
Dipsmaskin x4
Enhands kabel tricepsdrag x4
Dips x3

Det blev ett förvisso ganska bra pass och pumpen var fin även om axlarna enligt mig är den värsta muskeln att ha pump i. Det tål dock att noteras ifall jag som idag kör 24set axlar så är det bara ca 12 set som är tunga, resten är lättare, mer högreppade och defenitionsinriktade.

20g EAA under passet.

Efter nästan överdrivet många set så passade det fint med en proteinare direkt efter passet!

1015
50g proteinpulver, 30g vitargo

Väl hemma och totalt slut i kroppen så kändes det som att jag borde fylla på med energi ganska fort, så jag slängde in den färdiga matlådan i micron direkt och avnjöt denna underbara gourmémiddag.

1045
320g Tonfisk/Nötfärssås
40g ris (råvikt)
60g ost 10%

Tanken är att jag ska hinna med att göra lite småsaker idag innan jobbet 2000 ikväll. Tänkte bla bjuda på ännu ett recept. Så nu väntar duschen och sen får man kanske pysa och handla lite.

// Steen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar