2011-09-24

Lördagssnacks!

Förra gången var det fredagssnacks jag bjöd på. Denna gången får vi väl bjuda på lördagssnacks istället, mest för omväxlingens skull i denna vardag som annars är så fyld av rutiner.

Rostade och saltade SOJABÖNOR!
Detta är ett perfekt val om du vill ersätta ditt godis/chips eller andra onyttigheter.
Här får du en sötsugsdödare som smakar förbannat gott, proteinet flödar och det goda fettet hälsar på!

Bara att stoppa in i huvudet.

Dagens mat ser hittills ut enligt följande:

0930
2dl havregryn
1 näve russin
1 näve valnötter
Lite linfrön
50g proteinpulver

1200
Äggröra Deluxe (kommande recept)
En latte

1345
pwo (KCG R2 Extreme) + 10g EAA

Träninssugen likt en nyvaken björn ur sitt ide så begav jag mig mot FitnessForce för att avverka dom sista delarna på kroppen denna rundan. På schemat stod vader och mage, verkligen ett pass man ser fram emot hela veckan, det är liksom resterna som blev över. Men det ska ju göras som sagt.

1400-1500

Vader (15set)
Stående vadpress i hacklift x5
Sittande vadpress x7
Stående vadpress x3

Efter att vaderna var färdigkörda och även slutkörda för den delen så kände jag att där va power i min kropp idag, kunde ju inte bara avsluta med mage nu. Sååå jag tog mig tillfället i akt att köra 4 set chins(10-20 reps/set med kroppsvikt).

Chins x4 (rygg)

När det va klart så flödade energin i kroppen och jag kände en lite svag nyans av pump i mina armar, så jag bestämde mig för att förstärka pumpen med 4set biceps.

Sittande hantelcurls x4 (biceps)

När detta var klart så avslutades passet med mage.

Mage (10set)
Liggande crunches x5
Sittande crunches x5  

10g EAA under passet.

1520
50g proteinpulver 30g vitargo

1530
300g nötfärs/tonfisksås med sojabönor

Nu ska vi bege oss mot malmö för att checka bio och sedan väntar jobb ikväll vid 2200.

Träna lugnt!

// Steen

2 kommentarer:

  1. men är det inte maaaassa kalorier i dom?? eller du kollar bara kolhydrater?

    SvaraRadera
  2. Jo visst är det ganska mycke kcal/100g i dessa rostade sojabönor. Men man kan aldrig säga kalori som kalori, alla kalorier är olika även om dom är "värda" lika mycket.

    I Sojabönor är där gott om protein, nyttigt fett och bra kolhydrater.

    I godis/chips är det Ont om protein, onyttigt fett och dåliga kolhydrater.

    Ser du skillnaden ;) ?

    SvaraRadera