2011-10-09

Failure is not an option!

Sagt och gjort, sugrör till luftstrupe och helt redo för kistan!

Det är bara att konstatera, ordet vältränad passar inte in på mig när det gäller crossfit, utan man blir helt enkelt helt förstörd av som idag 6 min högintensiv träning. Fast det ligger ju lite i att jag kör det så sällan.

För er som inte vet så är det en typ av styrketräning där du ska göra ett visst antal övningar på så kort tid som möjligt utan att stupa.

Idag var det följande som gällde:
21 Knäböj med axelpress (40kg)
21 Chins
15 Knäböj med axelpress (40kg)
15 Chins
09 Knäböj med axelpress (40kg)
09 Chins

Allt detta på så snabb tid som möjligt! Det var nog 2 månader sedan sist men fick ändå till en okej tid på 6:04. Mitt "rekord" ligger på blankt 5min.

Avslutade passet med 30 min på motionscykel.

Får se om jag har energi till ett pass ikväll med, det vore bra med tanke på att det troligen blir vila imorgon.

Nu väntar mauuuuuud!!!!!!

// Steen
Published with Blogger-droid v1.7.4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar