2011-10-23

Monster!

Söndagskväll i all ära, men kvällens pass var nära att bidra till en kollaps!
Likt läkerol får dig att prata så får crossfit dig att spy, så kan jag summera kvällens pass.

Sitter just nu och småbögar mig till East 17 - Stay another day, varvar ner och väntar på maten som jag hoppas kunna behålla i magen.

Med tanke på hur dagens pass såg ut så känner man ett litet tvivel. Är dessutom just nu jäkligt glad att jag chockhöjt mitt kolhydratsintag senaste dagarna och så kommer det fortsätta.

Tillbaka till dagens pass, som utövades med min kära vän och kollega Stoffe, Bröst/Crossfit.

Bröst (22set)
Rak hantelpress x4
Sne bänkpress x4
Rak maskinpress x4
Sne hantelflyes x3
Pecdec x3
Stående cablecross x4
Glad byggare efter bröstpassets sista set!
Efter detta så var jag helt klart slutkörd i brösten och även om passet startade lite knackigt så blev det stabilt tillslut!

Redo för hemgång och när efterträningsproteinaren med vitargo skulle blandas så fick jag en ganska korkad men ändå smårolig ide. Nä men asså varför inte avsluta med en runda crossfit, det e ju inte så farligt jobbigt..........

Och shii fick jag för detta, jag höll verkligen på att dö, nu snackar vi inte den där småjobbiga näradöden känslan utan helt allvarligt så var varken en kollaps eller dödslängtan långt borta, här testade jag verkligen mina egna gränser.

Men jag gjorde det och jag är nöjd nu efteråt även om jag är totalt monsterslut.

Dagens crossfit:
21 Knäböj med axelpress (40kg)
21 Chins
15 Knäböj med axelpress (40kg)
15 Chins
9 Knäböj med axelpress (40kg)
9 Chins

Tid 5:58
Det är jag riktigt nöjd med eftersom vi gjorde ett tufft bröstpass innan.

Efter träningen sänkt: (alltid rå vikt)
300g burgare på tonfisk och nötfärs
100g ris
1 glas mjölk
250g lättkesella med funlight, kanel och valnötter

Mätt och belåten ska jag nu begemig mot Svanen för söndagsmys!

Förtsätt med det du älskar och ge inte upp! Det är jäkligt lätt att komma ur balans när psyket sviktar men det är just då det är som viktigast att puscha sig själv och gå så nära gränsen man kan. Tänk på att allting sitter i huvudet och att en sund kombination av hård träning, bra kost och ordentlig vila kommer göra dig till en vinnare.

Det är inte den som tränar mest som blir bäst, utan den som tränar smartast!

ONE LIFE, ONE CHANCE!

// Steen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar