2011-10-14

Dundermorgon!

Det är precis så denna dagen startade, en helt enkelt klockren morgon.

Jag hade hel vilodag igår och passade därför på att ge min kropp en maximal återhämtning genom att äta konstant och intog ryggläge i sängen 21:30 där jag deckade ganska omgående.

Jag är ledig, fre,lör,sön denna helgen så varför sova bort sin lediga dag ?
Upp och hoppa klockan 0715 då jag skulle ha date med Svan 0730! Så på tom mage gav vi oss ut på en romantisk promenad i den underbart härliga morgonsolen och benen gick av sig själv i 80min innan vi var tillbaka igen.

Väl hemma så tog jag tillfället i akt och testade lite nya ingredienser till min fina Äggröra villket resulterade i en riktigt god och lite annorlunda äggröra. Mätt som en nyfodrad gris sitter jag nu här och smälter maten och njuter av en stund i fotöljen.


Äggröra.
8 vitor
3 gulor
250g minikeso
120g stekt kycklingfile (strimmlas)
6 körsbärstomater
Randomkryddor!


Krämigt och galet mättande.


Senare idag blir det troligtvis ett axelpass med möjligen en tutch av biceps tillsammans  med Svaun!


Ha det!


/ Steen

1 kommentar:

  1. Det mest romantiska var när du höll min hand och tittade mig djupt i ögonen där i soluppgången ;)

    SvaraRadera