2011-10-10

Proteinpulver!?

Har fått en liten fråga om villket protein jag använder mig av och villket man bör köpa om man inte vill lägga ner stora mängder pengar på detta.

Jag kan ganska snabbt och enkelt säga att jag utan tvekan på båda dessa frågorna svarar Body Science Whey 100% villket kostar 149-120kr/kg beroende på hur mycket du köper. Alltså ett billigt proteinpulver med bra kvalitet och näringsvärde. Detta är MMsports egna märke och man beställer det lätt i deras webbutik och får det sedan hemskickat med posten (http://www.mmsports.se/).

Body Science Whey 100%
Sen finns det mängder av olika sorters proteinpulver som smakar riktigt bra, speciellt märken från USA som tex BSN och deras Syntha-6, men det kostar också därefter och innehåller väldigt mycket sötningsskit.
Syntha-6
Just proteinpulverdjungeln är extremt stor och det är svår att säga villket som är bäst, men dessa 2 kan jag varmt rekomendera.

// Steen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar