2011-10-31

Maxad!

Ikväll var det återigen dags att ge benen en omgång och jag var precis lika taggad som jag alltid är inför benpassen, då det är något speciellt med benpassen. Benpassen tvingar en verkligen att gå max ut och man fullständigt dödar hela kroppen och sinnet.

Just den där döda känslan blev ovanligt stark idag. Jag kan inte ens beskriva hur jag känner mig inombords i skrivande stund. Jag fullständigt dödade allting inom mig idag och varenda liten gnutta energi i denna kroppen var som borta med vinden när jag stod klar på gymmet och var tvungen att luta mig mot väggen för att inte trilla ihop.
Detta mina vänner, det är precis så ett benpass skall vara och sinnet ska sättas på prov i varenda övning, set och repetition.

The Power of mind!

Nåja, tillbaka till själva träningen.

Ben - WorldClass - Med Melin!

Baksida (12set)
Liggande lårcurl x4
Utfall med hantlar x4
Stående bakåtspark x4

Framsida (12set)
Benspark x4
Benpress x4
Frontböj x2
Benspark x2

Spyan satt halvvägs upp i halsen redan efter halva passet, sen var det bara att brottas med den känslan passet ut.

Ett fulländat pass, to the death in every set och klockren träff!

Då jag var fullständigt sänkt efter passet så tog jag min proteinare med 50g vassle och 60g vitargo, satte mig på en stol och började filesofera. "Pizza, kebab, hamburgare, Nöt/tonfiskburgare............... PIZZA, det fanns inget annat i mitt huvud"..... Ja och så slutade det denna kvällen, en fet jävla pizza rakt ner i benen, kunde inte bli bättre.
Just denna kvällen var min Venezia min bästa vänn, utan den hade jag förmodligen inte ens kunnat röra mig imorgon, men nu hoppas jag på underverk, kanske kan jag resa mig upp som vanligt ur sängen och slipper det där överdrivna rullandet när jag ska ur sängen.

Nu väntar en kaseindrink och sedan sängen, kommer nog somna innan jag nuddar kudden.

Lev för det du älskar, låt ingenting stoppa dig, det är ditt liv och du lever bara en gång!

// Steen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar