2011-10-21

Fredagsmys!!

Ja just fredagsmys var det enda som fanns i huvudet när jag lämnade jobbet för att styra kosan hemåt!

Vilodag och mys passar såklart som handen i hansken, så jag tog en sväng in om maxi och packade på mig hamburgarbröd, en uppstyckad blåbärspaj redo för ugnen och såklart vaniljglass!

Väl hemma så var det bara att köra full fart på matlagningen då jag tänkte göra en rejäl omgång med burgare både till förtäring ikväll och lite matlådor när man ändå var igång. Här trivs jag bra, köket, maten och såklart fattas träningen idag men man kan ju inte få allt.
Ska det vara kan det lika gärna vara rejält, 1,7kg nötfärs och 1kg tonfisk. I övrigt efter recept.

Redo för stekning, närmre exakt 18st 150g Nöt/Tonfisk-Burgare!

Ready, Steady, GOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!
Precis lika svinigt goda som alltid, detta bör varje svensson ha i sin lilla söta receptbok som står i köket.

Nu väntar bara en fet blåbärspaj med glass innan denna tappra krigare kan tacka för sig, jobb imorgon igen!
Detta var då min tolkning av ett komplett fredagsmys i byggningens tecken.

Nu jävlar ska det ätas!

Peace!

// Steen

3 kommentarer:

  1. är blåbärspajen nyttig?? isåfall vill jag ha recept :)

    SvaraRadera
  2. Hehe nä det är den inte, det är färdigköpt då jag hade lite ätarkväll :)! Men ska nog kunna spåna fram en nyttig paj.

    SvaraRadera